قیمت تیرآهن بازرگانی پولاد

تیرآهن عضو اصلی اسکلت فلزی سازه بوده و در حجم بالایی استفاده می‌شود.پس قیمت تیراهن ار عوامل موثر بر نوسانات بازار مسکن است. قیمت روز تیرآهن نیز با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی دچار تغییر می‌شود. نوسانات بازار ارز نیز بر قيمت تير اهن اثر مستقیم دارد، چرا که بخشی از نیاز داخلی به تیر آهن از طریق واردات تامین می‌شود.

در نتیجه با توجه به تغییر نرخ تیرآهن، برای اطلاع از آخرین قیمت تیرآهن، باید کانال‌های معتبر قیمت به روز آهن آلات را دنبال کرد. سایت بازرگانی پولاد بهترین مرجع برای استعلام قیمت به روز تیرآهن است. برای اطلاع از قیمت به روز تیر آهن، در استانداردها و سایزهای متفاوت، می‌توانید از جدول و نمودار قیمت تیرآهن کمک بگیرید. علاوه بر استعلام قیمت انواع تیر آهن، شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان نیز می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

_

لیست قیمت تیر آهن

_
قیمت تیر آهن خارجی

لیست قیمت تیر آهن خارجی

سایز کارخانه طول شاخه
واحد قیمت توضیحات
8 ترک 12متر کیلوگرم تماس
 10 ترک 12متر کیلوگرم تماس
 12 ترک 12متر کیلوگرم تماس
12 ترک 12متر کیلوگرم تماس
12 ترک 12متر کیلوگرم تماس
30 روس 12متر کیلوگرم تماس
قیمت تیر آهن سایز14کارخانه های داخلی

لیست قیمت تیر آهن سایز14، کارخانه های داخلی

سایز کارخانه طول شاخه
واحد قیمت توضیحات
14 بناب 12متر کیلوگرم 6.550.000ریال تماس
 14 ذوب آهن اصفهان 12متر کیلوگرم 8.250.000ریال تماس
14 فایکو 12متر کیلوگرم 6.900.000ریال تماس
14 کرمانشاه 12متر کیلوگرم 6.800.000ریال تماس
14 اهواز 12متر کیلوگرم 6.700.000ریال تماس
14 ماهان 12متر کیلوگرم 6.550.000ریال تماس
قیمت تیر آهن سایز 16 و 12کارخانه های داخلی

لیست قیمت تیر آهن سایز 16 و 12، کارخانه های داخلی

سایز کارخانه طول شاخه
واحد قیمت توضیحات
12 ذوب آهن اصفهان 12متر کیلوگرم 6.850.000ریال تماس
 16 ذوب آهن اصفهان 12متر کیلوگرم 8.650.000ریال تماس
16 فایکو 12متر کیلوگرم 8.500.000ریال تماس
16 کرمانشاه 12متر کیلوگرم 8.450.000ریال تماس
16 آرین 12متر کیلوگرم 8.400.000ریال تماس
قیمت تیر آهن سایز 18 و 20کارخانه های داخلی

لیست قیمت تیر آهن سایز 18 و 20، کارخانه های داخلی

سایز کارخانه طول شاخه
واحد قیمت توضیحات
18 ذوب آهن اصفهان 12متر کیلوگرم 9.850.000ریال تماس
 18 فایکو 12متر کیلوگرم 9.500.000ریال تماس
18 آرین 12متر کیلوگرم 9.300.000ریال تماس
20 ذوب آهن اصفهان 12متر کیلوگرم 13.300.000ریال تماس
20 فایکو 12متر کیلوگرم 12.500.000ریال تماس
20 آرین 12متر کیلوگرم 12.400.000ریال تماس
قیمت تیر آهن سایز 22 الی 30کارخانه های داخلی

لیست قیمت تیر آهن سایز 22 الی 30، کارخانه های داخلی

سایز کارخانه طول شاخه
واحد قیمت توضیحات
22 ذوب آهن اصفهان 12متر کیلوگرم 14.700.000ریال تماس
22 فایکو 12متر کیلوگرم 13.800.000ریال تماس
24 ذوب آهن اصفهان 12متر کیلوگرم 16.300.000ریال تماس
24 فایکو 12متر کیلوگرم 15.600.000ریال تماس
27 ذوب آهن اصفهان 12متر کیلوگرم 18.300.000ریال تماس
30 ذوب آهن اصفهان 12متر کیلوگرم 29.800.000ریال تماس

تیرآهن چیست؟

یکی از مهمترین پروفیل‌ها در صنعت ساختمان‌سازی، تیرآهن است. حجم استفاده از این مقطع فولادی بسیار بالا بوده و از مهمترین و اصلی‌ترین المان‌های ساخت اسکلت بندی ساختمان‌ها است. کوچکترین تغییر در قیمت تیراهن روز بر هزینه اجرا اثرگذار خواهد بود. تیراهن استحکام  سازه را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

کاربرد تیرآهن

تیرآهن در صنعت ساختمان سازی در حجم بالایی مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی کاربردهای متنوعی ندارد. در سازه‌های ساختمانی، این مقطع فولادی به سه شکل تیر اصلی، تیر فرعی و تیر کلاف کاربرد دارد. تیرآهن لانه زنبوری یا CPE از پرمصرف‌ترین اشکال  تیرآهن است. تیرآهن بال پهن یا تیرآهن هاش یا IPB در بخش ستون به کار می‌روند. تیر اهن در پل سازی و صنایع پتروشیمی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از حجم بالای انواع تیرآهن و هاش در سازه‌های بزرگ در انواع صنایع باعث می‌شود که قیمت تیر اهن بر هزینه ساخت و ساز تاثیر بسزایی داشته باشد.

قیمت تیرآهن بر اساس استاندارد

استانداردهای مختلفی برای تولید تیرآهن مورد استفاده می‌گیرند. تیرآهن تولیدی بر اساس هر یک از استانداردها خواص مکانیکی و شیمیایی خاصی را پیدا خواهد کرد. با تغییر استاندارد علاوه بر خواص ظاهری و ساختاری، قیمت و نرخ تیراهن نیز دستخوش تغییر خواهد شد. در بازار آهن آلات سه نوع تیرآهن بر اساس استاندارد تولید می‌شوند که علائم اختصاری آن‌ها به شرح زیر است:

  • تیرآهن IPE – استاندارد اروپا و ایران
  • تیرآهن INP – استاندارد چین و روسیه
  •  تیرآهن IPB – تیرآهن بال پهن

قیمت تیرآهن  IPE

تیرآهن IPE براساس استاندارد اروپایی EN 10365 ساخته می‌شود. بیشتر مشتریانی که به دنبال قیمت تیراهن هستند، تیرآهن استاندارد اروپایی یا IPE را مدنظر دارند. هر تیرآهن از دو بخش جان و بال تشکیل شده و سایزبندی آن نیز با توجه به جان یا ارتفاع تیرآهن انجام می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت تیرآهن با تغییر سایز تغییر می‌کند. بیشتر تیراهن تولیدی داخلی براساس این استاندارد تولید می‌شوند.

تیرآهن IPE در ستون‌بندی‌های مرکب به کار می‌رود و شکل ظاهری آن به شکل I انگلیسی است. این تیرآهن معمولا از سایز 80 تا 600 میلی‌متر تولید می‌شود. در این نوع تیرآهن بال‌ها یکنواخت هستند و ضخامت‌شان تغییر نمی‌کند بنابرایم اتصالات پیچی به راحتی صورت می‌گیرد. تیر آهن IPE  وزن نسبتا سبکی دارد و مقاومت خمشی آن بسیار عالی است. برای دریافت لیست تیرآهن قیمت روز و اطلاع از قیمت انواع آهن و میلگرد و  وزن و قیمت تیرآهن می توانید به سایت بازرگانی پولاد مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان نیر می‌توانید با شماره موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

قیمت تیراهن IPB یا هاش

این نوع مقطع فولادی با بال‌های پهن و عریض خود شکل H مانند دارد. تیرآهن IPB را در بازار به عنوان تیرآهن بال پهن یا تیرآهن هاش می‌شناسند. در این گروه، تیراهن براساس وزن به سه دسته هاش سبک یا HEA، هاش سنگین یا HEB و هاش فوق سنگین یا HEM تقسیم می‌شود. با بالا رفتن وزن تیرآهن، قيمت تير اهن نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه هاش فوق سنگین، بیشترین قیمت تیرآهن را خواهد داشت. تولیدات تیراهن IPB در محدوده سایز 100 تا 1000 میلی‌متر قرار می‌گیرند. گریدهای آلیاژی st44،st37  و st52 برای تولید انواع هاش به کار می‌روند.

انواع تیرآهن IPB موجود در بازار، محصولات وارداتی و تولیدات داخلی را شامل می‌شود. بخش عمده تیرآهن هاش تولید داخل در کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان و فایکو تولید می‌شود. تیرآهن هاش وارداتی از هیوندای استیل کره جنوبی و ترکیه تامین می‌شود. در سهم تولیدکنندگان داخلی در تولید هاش سنگین، بسیار محدود است. برای دریافت قیمت انواع تیر آهن در بازار و اطلاع از قیمت انلاین تیراهن، قیمت تیرآهن فایکو و وزن تیرآهن فایکو می توانید به سایت بازرگانی پولاد سری بزنید. برای دریافت مشاوره رایگان نیر می‌توانید با شماره موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

هاش سبک یا HEA

این مقطع فولادی سبک‌ترین تیرآهن ساخته شده با استاندارد IPB است. برای خرید انواع تیرآهن به ویژه تیرآهن هاش سبک باید به سایز و وزن هر شاخه و در نهایت قیمت هر شاخه تیر آهن توجه کنید. سایز و وزن هر شاخه هاش سبک باید بر اساس جدول اشتال تیرآهن رعایت شود. تیرآهن از دو بخش اصلی، جان یا web و بال یاflange ، تشکیل شده‌اند. در تولید بیشتر سایزهای تیرآهن بال پهن عرض بال ها با طول جان برابر است. در انواع تیرآهن معمولی و تیراهن بال پهن سایز مقطع، طول یا ارتفاع جان را نشان می‌دهد. قیمت تیر اهن هاش سبک از قیمت هاش سنگین در همان ابعاد کمتر است.

بیشترین کاربرد تیرآهن بال پهن در سایزهای 10 تا 60 سانتیمتر است. مقاومت خمشی این مقطع آن بسیار بالا بوده و در شرایطی تحت تنش خمشی بالا مثل ساخت سقف ساختمان‌هایی با اسکلت فلزی، کاربرد دارد. کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان و شرکت فولاد ایرانیان (فایکو) تولید کنندگان تیرآهن بال پهن در ایران هستند. هاش کره و هاش ترک نیز بیشترین واردات را به کشور دارند.

هاش سنگین

هاش سنگین به شکل شاخه های 12 متری در بازار موجود است. خرید تیر آهن هاش سنگین باید با کمک جدول اشتال هاش سنگین، به سایز بندی و وزن آن توجه کنید. سایز هاش سنگین، ارتفاع جان مقطع بر حسب سانتی متر را نشان می‌دهد. سایز این مقطع از 10 تا 100 سانتی متر تغییر می‌کند و تا سایز 30 طول بال هاش نیز برابر با طول جان آن زیاد می‌شود. ضخامت جان و بال هاش متناسب با بالا رفتن سایز بیشتر می‌شود.

وزن هر شاخه هاش سنگین از 245 کیلوگرم آغاز شده و در بزرگترین سایز آن به حدود 4 تن می‌رسد. افزایش وزن هاش، استحکام خمشی آن را بالا می‌برد. هاش سنگین به عنوان ستون های مقاومت در برابر خمش در ساخت سازه‌هایی مثل برج ها و پل ها کاربرد دارد. از عوامل موثر بر قیمت هر کیلو تیرآهن بال پهن سنگین یا هاش سنگین برندی است که آن را تولید و عرضه می‌کند..بیشتر محصولات هاش موجود در بازار داخلی وارداتی هستند. هیوندای استیل کره جنوبی و هاش ترکیه بیشترین سهم را در بازار ایران دارند.

قیمت تیراهن INP

تیرآهن INP براساس استاندارد کشورهای چین و روسیه تولید می‌شوند. این مقطع ظاهری I شکل دارد و از این نظر با تیرآهن IPE مشابه است، اما ضخامت بال‌ها در آن ثابت و یکنواخت نیستند. در این تیرآهن با دور شدن از جان، ضخامت بال کم می‌شود.در تیرآهن روسی برهلاف استاندارد اروپایی، بال‌ها گرد هستند. تولیدات تیراهن. INP در سایزهای 80 تا 600 میلی‌متر انجام می‌شود. تیرآهن های INP موجود در بازار آهن آلات ایران، صد در صد وارداتی هستند. برای دریافت اخرین قیمت اهن الات امروز و اطلاع از قیمت انواع تیرآهن امروز، قیمت یک شاخه تیرآهن و بورس آهن آلات می توانید به سایت بازرگانی پولاد سر بزنید. برای دریافت مشاوره رایگان نیر می‌توانید با شماره درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

قیمت تیر آهن زنبوری

تیر آهن زنبوری در سازه های فولادی مورد استفاده اقرار می‌گیرد. این نوع تیرآهن کاربردهای گوناگونی دارد و می‌توان در سوله‌سازی و ساخت پل های مشبک از آن بهره برد. تیر آهن لانه زنبوری در استاندارهای مختلف و شکل‌های متنوع تولید و عرضه می‌شود. تیرآهن لانه زنبوری با برش دادن تیرآهن IPE به صورت شش ضلعی و سپس جوشکاری آن، به دست می‌آید. در پهنای این نوع تیر آهن، خانه‌های تو خالی که شکل لانه زنبور را تداعی می‌کند، دیده می‌شود. نوع ساخت تیر آهن زنبوری، خم پذیری تیرها را افزایش می‌دهد. ویژگی های این نوع تیر آهن عبارتند از:

  • ارتفاع تیر آهن زنبوری مقاومت و ایمنی سازه را بالا می‌برد.
  • لوله‌های برق و تاسیساتی از حفره‌هایی موجود در بین این نوع تیرآهن، به راحتی عبور می‌کنن.
  • تیر آهن زنبوری وزن کمتر دارد پس از ایمنی و انعطاف پذیری بیشتری در برابر زلزله برخوردار خواهد بود.
  • مقاومت خمشی و ارتفاع تیرآهن زنبوری نسبت به سایر انواع تیرآهن، بیشتر است.

زنبوری کردن یا ایجاد تیرآهن CPE در کارگاه‌ها انجام می‌شود. پس قیمت تیراهن CPE به دستمزد این کار وابسته است. برای دریافت لیست قیمت تیراهن زنبوری و اطلاع از قیمت تیر آهن زنبوری 14، قیمت تیر آهن زنبوری 16، قیمت تیر آهن زنبوری 18 و قیمت تیر آهن زنبوری 20 می توانید به سایت بازرگانی پولاد مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان نیر می‌توانید با شماره موجود در سایت تماس بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

تیرآهن در اسکلت ساختمان نقشی کلیدی داشته و در حجم بالایی مصرف می‌شود پس نرخ روز تیرآهن بر قیمت نهایی مسکن موثر است. بنابراین اطلاع از قيمت روز تيراهن برای سازندگان اهمیت ویژه‌ای دارد.قیمت انواع تیر آهن به عوامل مختلفی از جمله خرید ماده اولیه، فرایند تولید، کیفیت کارخانه سازنده، ابعاد و نوع آن وابسته است. علاوه بر موارد گفته شده، عوامل دیگری مانند نوسانات ارز، قیمت بازار جهانی آهن، قیمت سنگ، میزان تقاضا تیرآهن و هزینه های حمل و نقل بر قيمت روز تيرآهن اثر می‌گذارند.

قیمت تیرآهن در بازار به صورت شاخه ای تعیین می شود. قیمت تیرآهن بال پهن یا هاش به صورت کیلویی و قیمت تیرآهن لانه زنبوری به صورت شاخه ای مشخص می‌شود.مجموعه عواملی دیگری نیز قیمت بروز تیرآهن را دستخوش تغییر می‌کنند. قیمت آهن به طور کلی با توجه وزن آهن ، فروش تیرآهن به شکل کلاف یا شاخه، ابعاد و ضخامت آن تغییر می‌کند. برای دریافت قیمت امروز تیرآهن و اطلاع از قیمت روز اهن الات ساختمانی می توانید به جدول قیمت تیرآهن بروز در سایت بازرگانی پولاد مراجعه کنید.

وزن تیرآهن

تیرآهن به صورت شاخه‌ای در بازار به فروش می‌رسد، اما معاملات تیراهن در بیشتر مواقع بر پایه وزن صورت می‌گیرد.چرا که با بالا رفتن وزن مقطع فولادی، قیمت تیراهن شاخه ای نیز افزایش پیدا خواهد کرد. وزن تیرآهن مصرفی به وزن سازه اضافه می‌شود پس سازندگان باید در زمان مصرف از وزن دقیق تیرآهن اطلاع داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از  جدول محاسبه آنلاین وزن آهن آلات در سایت بازرگانی پولاد وزن تیرآهن مصرفی را پیدا کنید. شما با اطلاع از سایز تیرآهن و طول آن می‌توانید وزن را به دست آورید.

خرید تیرآهن

قیمت تیرآهن در بازار امروز به صورت لحظه ای حساب می‌شود. چراکه عوامل مختلفی مانند مسائل سیاسی و اقتصادی و نوسانات ارزی بر قیمت تیراهن روز موثر است. افزایش قیمت دلار و افزایش تقاضا، در نهایت به افزایش قیمت روز تیر آهن منجر می‌شود. شویم. قیمت جدید تیرآهن را می توانید در جدول قیمت تیراهن به روز به صورت لحظه ای و آنلاین مشاهده کنید. به منظور سفارش و خرید تیراهن نیز می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان فروش بازرگانی پولاد برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید.

فروش تیرآهن

وضعیت بازار مسکن، میزان فروش تیرآهن را کم یا زیاد می‌کند. در شرایط رکورد ساخت و ساز،  تقاضا کاهش یافته و فروش تیرآهن نیز کم می‌شود. در حدود 15% از سرمایه در گردش کشور به بازار مسکن اختصاص دارد.پس رونق و یا کورد بازار مسکن میزان فروش تیرآهن را دستخوش تغییر می‌کند.. برای اطلاع از قیمت ارزانترین تیرآهن، قیمت امروز اهن الات، قیمت تیرآهن ذوب آهن، قیمت تیر آهن امروز، قیمت آهن ذوبی، قیمت امروز تیرآهن فایکو، قیمت تیرآهن دست دوم، قیمت انواع تیراهن و قیمت آنلاین آهن و میلگرد به فروشگاه اینترنتی بازرگانی پولاد مراجعه نمایید.

نکات مهم در خرید تیرآهن

  • عرضه و فروش تیرآهن به دو صورت شاخه‌ای و کیلویی انجام می‌شود.
  • پرکاربردترین انواع تیرآهن سایزهای تیرآهن 14، تیرآهن 16 و تیرآهن 18 هستند.
  • مهمترین کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن برندهای کرمانشاه، ذوب آهن، فایکو، آرین، یزد و بناب هستند.

شما می‌توانید در لیست بالا قیمت انواع تیر آهن مورد نظر خود را پیدا کنید. پس از انتخاب محصول شما می‌توانید با برای ثبت سفارش و خرید با کارشناسان بازرگانی پولاد در تماس باشید.

سوالات متداول

تیرآهن معمولی در چه سایزهایی تولید می‌شود؟

تیرآهن معمولی یا IPE در محدوده سایزهای 8 تا 60 سانتی‌متر تولید می‌شود.

بهترین تولیدکننده تیرآهن در بازار ایران کدام است ؟

تیرهای تولید داخلی در دو نوع سبک و استاندارد عرضه می‌شوند. بهترین نوع تیرآهن موجود در بازار، تیراهن ذوب آهن اصفهان است.

خرید و ارسال تیرآهن بازرگانی پولاد به چه صورتی انجام می‌شود؟

ارسال محصول شما طی یک فرایند منظم انجام و پیگیری خواهد شد. پس از استعلام قیمت روز تیرآهن و با هماهنگی با مشتریان عزیز، تیراهن به تمامی نقاط کشور با رعایت استاندارهای لازم حمل و نقل، ارسال می‌گردد.

تفاوت تیرآهن اصفهان با تیراهن‌های دیگر چیست ؟

تیرآهن ذوب آهن نسبت به سایر تیراهن‌های داخلی، وزن سنگین‌تری دارد و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. و بر استانداردهای از جدول اشتال تیراهن منطبق است.

لانه زنبوری کردن تیرآهن چه مزایایی دارد؟

ممان اینرسی و مقاومت خمشی تیرآهن CPE به نسبت تیرآهن معمولی بیشتر است. شبکه کردن سایز تیرآهن را افزایش می‌دهد. استفاده از تیرآهن لانه زنبوری وزن ساختمان و میزان مصرف تیراهن را کم می‌کند.

آیا قیمت تیرآهن در سایت بازرگانی پولاد به روز است؟

بله قیمت تیراهن به صورت لحظه ای در سایت بازرگانی پولاد بروز می‌شود. برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن به سایت سری بزنید و یا با شماره 02187700216 تماس حاصل فرمایید.

استعلام قیمت روز تیرآهن

بهترین راه برای اطلاع از قیمت انواع تیراهن به روز ارتباط با مشاوران بازرگانی پولاد و استفاده از جدول قیمت تیرآهن آنلاین است. شما پیش از اقدام به خرید تیراهن کافی است برای استعلام قيمت تيراهن از جدول قیمت تیر اهن به روز کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان بازرگانی پولاد در تماس باشید.شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت تیرآهن اصفهان، قیمت تیرآهن اهواز، قیمت تیرآهن کرمانشاه، قیمت تیرآهن بناب، قیمت تیرآهن یزد، قیمت تیر آهن فایکو، قیمت تیرآهن تبریز، قیمت تیرآهن 12، قیمت تیرآهن 14، قیمت تیرآهن 16، قیمت تیرآهن 18 ، قیمت تیرآهن 20، قیمت تیرآهن 22، قیمت تیرآهن 24، قیمت تیرآهن 27، قیمت تیرآهن 30، قیمت تیرآهن 40، قیمت تیرآهن لحظه ای، قیمت تیرآهن کهنه، قیمت تیراهن امروز، قیمت ورق سیاه، فیمت ورق استیل 304 و…. به جدول قیمت مراجعه کنید و یا با شماره‌های تماس حاصل فرمائید.

تیرآهن شماره 14

تیرآهن شماره14 بازرگانی پولاد، در ساخت دیوار،ستون،اسلب،خودرو سازی و سازه های خاص و در صنعت عمران کاربرد های متنوعی دارد. .

تیرآهن شماره 16

تیرآهن شماره16 بازرگانی پولاد، در ساخت دیوار،ستون،اسلب،خودرو سازی و سازه های خاص و در صنعت عمران کاربرد های متنوعی دارد.  .

تیرآهن شماره 18

تیرآهن شماره18 بازرگانی پولاد، در ساخت دیوار،ستون،اسلب،سازه های خاص و در صنعت عمران کاربرد های متنوعی دارد. به علت مقاوت تیر آهن 18.

تیرآهن شماره 24

تیرآهن شماره24 بازرگانی پولاد، در ساخت دیوار،ستون،اسلب،سازه های خاص و در صنعت عمران کاربرد های متنوعی دارد. به علت مقاوت بالای تیر آهن 24 .