هنگامی که پروژه شما نیاز به استفاده از فولاد و یا ورق  آهن می‌باشد ؛ دانش و شناخت از فولاد و انواع ورق آهن به کار شما خواهد آمد و بسیار مهم است که برای تولیدات  بهترین انتاخب را داشته باشید. فولاد با ساختار های مختفلی تولید می‌شود تا برای هر برنامه و یا پروژه‌ای عملکرد بهتری داشته باشد. به طور کلی روش های تولید نورد گرم و نورد سرد از فولاد تاثیر بسیاری بر عملکرد خود فولاد و همچنین عملکرد پروژه شما نیز دارد. درواقع روش تولید، تفاوت نورد گرم و نورد سرد را تعیین می‌کند.

دانش قبلی در مورد دو روش تولید نورد گرم ( ورق سیاه ) و نورد سرد (ورق روغنی ) می‌تواند باعث عملکرد بهتر شما در تصمیم گیری برای انتخاب نوع نورد برای سازه های شما و هم چنین صرفه جویی در هزینه و وقت به شما کمک کند.

نکته قابل توجه:  نورد گرم و نورد سرد نباید در درجه های مختلف فولاد اشتباه شود. فولادهای درجه مختلف می توانند به صورت نورد گرم یا نورد سرد تولید شوند.

ورق سیاه

نورد گرم به فرآیند آسیاب اطلاق می‌شود که در آن فولاد را در دمای بالا‌تر از دمای تبلور مجدد آن می‌چرخاند. گرما که به طور معمول از ١٠٠٠ درجه فارنهایت بالا‌تر می‌رود.

هنگامی که فولاد از دمای تبلور مجدد خود گرم می‌شود، قابل انعطاف‌پذیری می‌شود و می‌تواند به‌درستی شکل و شکل بگیرد. همچنین امکان تولید مقادیر بیشتر فولاد را فراهم می‌آورد. فولاد سپس در دمای اتاق خنک می‌شود، که آن را “عادی” می‌کند، و نگرانی را برای استرس در ماده ناشی از خاموش شدن یا سخت شدن کار از بین می‌برد.

هنگامی که فولاد خنک می‌شود، دما به طور یکنواخت کاهش می‌یابد، که کنترل کمی از اندازه و شکل یک محصول‌نورد گرم به‌پایان می‌رسد.

‌نورد گرم فولاد به طور معمول دارای یک سطح پوسته‌پوسته شده است. در شرایطی که ظاهر مواد نگران کننده است، مقیاس‌ها را می‌توان با چند روش از بین برد: ترشی، سنگ زنی یا انفجار شن.

این خصوصیات باعث می‌شود که فولاد‌نورد گرم برای اجزای سازه و سایر کاربرد‌ها مناسب باشد، جایی که اشکال و تحمل‌های بسیار دقیق از اهمیت کم‌تری برخوردار هستند، مانند:

مسیر‌های ریلی
پرتو‌های I
تجهیزات کشاورزی
ورق سیاه
ورق روغنی
‌همانطور که ممکن است شک کنید روند تولید فولاد‌نورد سرد کمی متفاوت است. با وجود نام، این فرایند به فولادی اطلاق می‌شود که با فشار یک غلتک در دمای اتاق فشرده می‌شود.
‌در مقایسه با فولاد‌نورد گرم، فولاد‌نورد سرد با استفاده از سخت شدن کرنش تقریبا ٢٠٪ از مقاومت را افزایش می‌دهد. از طریق یک سری شکسته، نیمه‌تمام، اندازه، نیمه‌زبر، زبر و در پایان، شکل‌های فولادی‌نورد سرد ایجاد می‌شود.
‌فولاد‌نورد سرد باعث ایجاد اشکال بسیار دقیق می‌شود. از آنجا که این فرایند در دمای اتاق انجام می‌شود، همانطور که در فرآیند‌نورد گرم انجام می‌شود، فولاد با سرد شدن آن کوچک نمی‌شود. پایان بیرونی فولاد‌نورد سرد بسیار مطلوب است که زیبایی‌شناسی و جذابیت بصری در پروژه شما اولویت دارد.
‌با‌این‌حال، کاربرد‌های فولاد‌نورد سرد تا حدودی به چند شکل محدود شده است – مربع، گرد، مسطح و تغییرات آن. کاربرد‌های معمولی برای فولاد‌نورد سرد:

نوار‌ها
میله‌ها
میله‌ها
لوازم خانگی
سیستم‌های سقف و دیوار
مبلمان فلزی
اعضای ساختاری هوافضا

من به کدام ورق سیاه و یا ورق روغنی نیازمندم؟

اگر به اجزای سازه بزرگی احتیاج دارید، به احتمال زیاد برای ایجاد قطعات به ورق سیاه نیاز دارید. اگر برای قطعات کوچک‌تر که به‌خصوصیات دقیق‌تر و با دوام بیشتری نیاز دارند، فرایند فولاد‌نورد سرد و یا بهتر بگویم شما نیاز‌مند ورق روغنی دارید.

اگر سوال دارید در مورد تفاوت‌نورد گرم و‌نورد سرد و فرآیند تولید برای پروژه خود نیاز دارید، با بازرگانی پولاد تماس بگیرید. سوالات خود را با مشاورین شرکت مطرح کنید و قیمت روز ورق سیاه و ورق روغنی را دریافت کنید

جهت سفارش فولاد‌نورد گرم و سرد و اطلاع از قیمت ورق استیل ٣٠٤ با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *