با کمک جدول محاسبه آنلاین وزن آهن آلات که در کادر زیر قرار داده شده است، می توانید به راحتی وزن انواع مقاطع فولادی مورد نظر خود را محاسبه کنید:

پلیت
قوطی
لوله
گرد
تسمه
نبشی

محاسبه آنلاین وزن فلزات

در زمان ساخت و ساز و یا خرید انواع فلزات مثل آهن و میلگرد باید به وزن این مقاطع فلزی توجه ویژه داشت. برای تخمین زدن وزن فلز مورد نظر خود، می توانید از فرمول های محاسباتی موجود استفاده کنید. استفاده از ابزاری مثل جدول وزن آهن آلات و محاسبه آنلاین وزن آهن آلات، محاسبه آنلاین وزن فلزات را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

جدول وزن فلزات

چگالی فلزات مختلف، خواص آن ها را تعیین می‌کند و در محاسبه وزن فلزات نیز مهم است. جدول وزن آهن آلات چگالی، ابعاد و خواص دیگر یک فلز خاص را در اختیار مشتریان و متخصصان صنایع مختلف قرار می‌دهد. جدول وزن فلزات اهمیت بسیار بالایی دارد. به گونه‌ای که امروزه بسیاری از سازه‌های پیشرفته با استفاده از جدول وزن آهن آلات طراحی شده اند.

وزن مقاطع فولادی بر وزن سازه و هزینه ساخت آن اثر بسزایی دارد. به همین علت طراحان پس از برآورد حجم لازم، برای تخمین زدن وزن فولاد مورد استفاده از جدول محاسبه وزن آهن آلات کمک می‌گیرند.دیگر کاربرد جدول وزن آهن آلات این است که می توان قیمت و هزینه مواد اولیه سازه را به کمک آن و با اطلاع از قیمت آهن آلات تخمین زد.

آلومینیوم، ورق سیاه یا نورد گرم، قوطی پروفیل، ناودانی، نبشی، تیرآهن، ورق استیل، ورق روغنی یا نورد سرد و ورق گالوانیزه از پرکاربردترین محصولات فلزی هستند که هر یک جدول وزن مخصوص خود را دارند.

محاسبه آنلاین وزن فلزات چطور انجام می‌شود؟

ما در بالای این صفحه از سایت بازرگانی پولاد ابزار محاسبه آنلاین وزن فلزات را در اختیار شما قرار داده‌ایم. شما می‌توانید با کمک این ابزار، بدون نیاز به جدول وزن فلزات و آهن آلات، وزن فلز مدنظر خود را محاسبه کنید. در ابتدا گزینه محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس اطلاعات خواسته شده را با توجه مشخصات محصول در اختیار ابزار محاسباتی قرار دهید. در نهایت وزن فلز محاسبه شده و نشان داده می‌شود.

نکته:

بیشتر فلزات استفاده شده در ساختمان سازی و صنعت، آهن و فرآورده های آهنی هستند. صنایعی مثل خودرو سازی و ساخت و ساز برای بقا به مصنوعات فلزی وابستگی بسیاری دارند. با استفاده از حجم بالایی از فلزات در ساخت یک سازه، وزن مقاطع فولادی، وزن سازه و هزینه‌ی ساخت آن را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. پس باید مهندسین و طراحان در زمان طراحی یک سازه با هر نوع کاربردی،اول حجم فلز مورد نیاز را تخمین بزنند. سپس با کمک جدول وزن آهن آلات، باید وزن فولادی مورد نیاز در ساخت سازه را به صورت تقریبی محاسبه کنند.در بیشتر مواقع مقدار محاسبه شده با کمک جدول محاسبه آنلاین وزن آهن آلات، با مقدار واقعی تفاوت بسیار کمی خواهد داشت.