post

میلگرد یکی از پرکاربردترین فرآورده‌‌های فلزی است که در صنایع و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. میلگرد استیل نیز پرکاربردترین نوع میلگرد است که از آلیاژ استیل نوع ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ به دست می‌آید. میلگرد استیل ضد زنگ یا استنلس استیل (Stainless Steel) نیز در بین انواع میلگرد استیل بسیار پرکاربرد است. میلگرد استیل کربن و ضدزنگ در انواع صنایع مثل صنایع غذایی، نفت و پتروشیمی استفاده می‌شود. در ادامه با کاربرد میلگرد استیل، انواع میلگرد استیل و مزایای آن آشنا خواهیم شد.

شرکت بازرگانی پولاد انواع میلگرد استیل را در ابعاد مختلف و متناسب با نیاز شما عرضه می‌کند. برای اطلاع از قیمت میلگرد استیل و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

انواع میلگرد استیل چیست؟

میلگرد استیل دو نوع بسیار پرکاربرد تولید و عرضه می‌شود که صنایع مختلف استفاده می‌شوند. هر یک از این دو نوع نیز زیر مجموعه‌هایی را شامل می‌شوند که دامنه کاربرد آن‌ها را گسترده می‌کند. دو نوع اصلی میلگرد استیل عبارتند از:

  1. میلگرد استیل ضد زنگ یا میلگرد استنلس استیل
  2. میلگرد استیل کربن

میلگرد استیل

کاربرد میلگرد استیل چیست و چه مزایایی دارد؟

در این‌جا به بررسی کاربرد و مزایای انواع میلگرد استیل می‌پردازیم:

مزایای میلگرد استنلس استیل یا میلگرد ضد زنگ

میلگرد استنلس استیل، از آلیاژ سری ۳۰۰ تهیه می‌شود. پرکاربردترین میلگرد استنلس استیل سری ۳۰۰، میلگردهای ضد زنگ ۳۰۴ و ۳۱۶ هستند. میلگرد استیل ضد زنگ برای استفاده در جاهایی با رطوبت زیاد مناسب است، چرا که زنگ نمی‌زند و در برابر اکسایش از مقاومت بالایی برخوردار است.

میلگرد استیل ضد زنگ در مقابل عملیات حرارتی جوشکاری، پلاسما، تنگستن و متال اسپری بسیار مقاوم است. از مزایای زیاد بودن میزان بالای نیکل و کروم در میلگرد استیل ضد زنگ باعث می ‌شود که خاصیت مغناطیسی در آن وجود نداشته باشد و اکسید نشود. دقت و کیفیت میلگرد استنلس استیل در ماشین ‌کاری بسیار بالا است و دقت آن در ماشین ‌کاری به یک هزارم می‌‌رسد.

کاربرد میلگرد استیل ضد زنگ یا استنلس استیل

  • صنایع غذایی : مهم‌ترین کاربرد میلگرد استیل ضدزنگ در صنایع غذایی برای ساخت دستگاه‌ های مورد نیاز این صنایع است. برای مثال میلگرد استیل ضد زنگ در ساخت همزن استفاده می‌شود چرا که همزن ‌ها در کارخانجات صنایع غذایی به طور مداوم با رطوبت در تماس هستند. توجه داشته باشید که میلگرد استیل ضد زنگ مورد استفاده در صنایع غذایی باید آلیاژ ۳۰۴ و ۳۱۶ باشد.
  • صنایع نفت، گاز و‌ پتروشیمی: کاربرد میلگرد استیل ضد زنگ در صنایع نفت، گاز و‌ پتروشیمی به این علت است که این میلگرد در برابر فشار و دما و اسیدیته مقاومت بالایی دارد. استفاده نکردن از میلگرد استیل ضد زنگ در تولید تجهیزات صنایع نفت و پتروشیمی به خصوص برای ساخت خطوط لوله حمل نفت خام مشکلات بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

مزایای میلگرد استیل کربن

میلگرد استیل کربن استحکام بالایی دارد و این ویژگی میلگرد استیل کربن را برای استفاده در ساختمان‌سازی و آرماتوربندی مناسب می‌کند. میلگرد استیل کربن از خاصیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این خاصیت باعث می‌شود که میلگرد استیل کربن در صنایع کشاورزی، نفت و پتروشیمی و ساختمان سازی کاربرد بسیاری داشته باشد. توجه داشته باشید که میلگرد استیل کربن سریع دچار اکسایش می‌شود پس برای استفاده در جاهای بدون رطوبت مناسب است.

کاربرد میلگرد استیل کربن

  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی: کاربرد میلگرد استیل کربن در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای ساخت بخشی از تجهیزات صنعت نفت است که با مواد اسیدی و نفت خام در تماس نیستند. چون میلگرد استیل کربن نسبت به جوش مقاوم است برای ساخت تجهیزاتی که باید در حین کار جوش خورده و تغییر فرم‌ دهند، استفاده می ‌شود.
  • ساختمان سازی: مهم‌ترین کاربرد استیل کربن در ساختمان سازی است. این میلگرد استحکام و خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد پس برای ساخت انواع اسکلت فلزی به کار می‌رود. از میلگرد استیل کربن در بتن برای افزایش استحکام آن در ساختمان‌سازی و بتن‌ریزی استفاده می‌شود.

میلگرد استیل ضد زنگ

روش تشخیص میلگرد استیل ضد زنگ از میلگرد استیل کربن چیست؟

پاز آشنایی با کاربرد میلگرد استیل بهتر است روش تشخیص میلگردها را نیز بشناسیم. شکل ظاهری میلگرد استیل ضد زنگ و میلگرد استیل کربن شبیه با هم تفاوتی ندارد و نمی‌توان این دو نوع میلگرد را از روی ظاهر شناخت و تفکیک کرد. اما شما می‌توانید با کمک یک آهنربا، میلگرد استیل ضدزنگ و میلگرد استیل کربن را تشخیص دهید.

میلگرد استیل ضدزنگ در ترکیبات خود میزان زیادی نیکل و کروم دارد که خاصیت مغناطیسی آهن را از آن می‌گیرند. پس میلگرد استنلس استیل خاصیت مغناطیسی ندارد و آهنربا آن را جذب نمی‌کند. میلگرد استیل کربن خاصیت مغناطیسی بسیار بالایی دارد و آهنربا را به خود جذب می‌کند. به میلگرد استیل ضدزنگ به دلیل عدم وجود خاصیت مغناطیسی میلگرد استیل نگیر، و به میلگرد استیل کربن نیز به علت داشتن این خاصیت، میلگرد استیل بگیر می‌گویند.

جمع بندی

در این‌جا با انواع میلگرد استیل، کاربرد و مزایای آن آشنا شدید. همانطور که گفتیم میلگرد استیل ضدزنگ در صنایع مختلف به خصوص صنایع غذایی بسیار پرکاربرد است و میلگرد استیل کربن در ساختمان سازی بسیار استفاده می‌‌شود. برای خرید میلگرد استیل ضد زنگ و کربن و اطلاع از قیمت به روز آن‌ها می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان شرکت بازرگانی پولاد می‌توانند به تمام سوالات شما در مورد قیمت میلگرد استیل و قیمت میلگرد آجدار پاسخ دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *