نصب سقف از مهم‌ترین بخش‌های ساخت سازه در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌رود. مدت زمان نصب سقف و هزینه اجرای سقف از نکات مهم برای سازندگان و مجریان پروژه است. امروزه ورق های گالوانیزه برای شیروانی فلزی و به عنوان پوشش سقف بکار می‌رود. مناسب بودن قیمت ورق گالوانیزه، باعث شده است که این محصول به خاطر مقرون به صرفه بودن مورد استفاده بسیاری قرار بگیرد.

سقف های ورق گالوانیزه در مقابل گرما، سرما، بارندگی و رطوبت مقاومت خوبی داشته از نظر اقتصادی نیز به صرفه است. در ادامه سقف هایی را که با ورق گالوانیزه ساخته می‌شوند به شما معرفی می کنیم. و شما را با نحوه نصب ورق های شیروانی و مراحل نصب ورق گالوانیزه سقف آشنا می‌کنیم. شرکت بازرگانی پولاد انواع ورق گالوانیزه سقف را در ابعاد مختلف و متناسب با نیاز شما عرضه می‌کند. برای اطلاع از قیمت انواع ورق گالوانیزه و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

مراحل نصب ورق گالوانیزه سقف چیست؟

اجرای سقف با ورق گالوانیزه در 5 مرحله انجام می‌شود. مراحل اجرای سقف با ورق گالوانیزه عبارتند از:

  1. ورق‌ها را به صورت طولی به میزان 9.8 متر برش دهید.
  2. بر روی لبه ورق‌ها سوراخ ایجاد کنید
  3. ورق ها را بر روی قسمت افقی روی شاه‌تیرها یا ستون که به خرپاهای پشت بام متصل شده‌اند، قرار دهید.
  4. ورق ها با پیچ محکم کنید.
  5. طرف دیگر سقف شیروانی را طبق مراحل گفته شده تکمیل کنید.

نحوه اجرای سقف با ورق گالوانیزهمرحله اول:

در اولین مرحله از مراحل اجرای سقف با ورق، ورق های کرکره را به شکل طولی برش دهید. بیشتر پانل ها باید طول 32 فوت یا 9.8 متر داشته باشند.

وسایل برش ورق گالوانیزه سقفی چیست؟

دستگاه فرز، اره گردبر، قیچی مخصوص وسایل لازم برای برش ورق کرکره هستند.

دستگاه فرز: به عنوان سریع‌ترین وسیله برای برش ورق شناخته می‌شود. پس از بریدن ورق، لبه های برش خورده را برای جلوگیری از زنگ زدن، رنگ کنید.

اره گردبر: سرعت این وسیله نسبت به دستگاه فرز کمتر است اما برای برش به همان روش عمل می‌کند. بهتر است تیغه فلزی برای بهتر کردن عملکرد دستگاه استفاده کنید.

قیچی مخصوص: این دستگاه برش نسبت به دستگاه فرز و اره گردبر سرعت کمتری دارد ولی ایمنی بالایی دارد.

نصب ورق گالوانیزه سقفمرحله دوم:

بر روی لبه های ورق گالوانیزه کرکره سوراخ‌هایی را ایجاد کنید. ممکن است پانل‌ها سوراخ‌هایی را داشته باشند اما اگر ورق خریداری شده سوراخ نداشته باشد، شما باید به کمک مته بر روی لبه های آن، سوراخ هایی را ایجاد کنید. برای سوراخ کردن ورق از مته ای با اندازه سرمته 5 میلی متر کمک بگیرید. سوراخ های ابتدا و انتهای ورق ها باید فاصله‌ای بین 15.3 تا 20.4 سانتی متر داشته باشند.

اجرای سقف با ورقمرحله سوم:

این مرحله از اجرای سقف با ورق گالوانیزه مرحله‌ی نصب پانل ها است. شما باید از لبه بیرونی ورق ها شروع کنید. و آن‌ها را به طور مستقیم بر روی قسمت افقی روی شاه‌تیرها یا ستون که به خرپاهای پشت بام متصل هستند، بگذارید. باید به کمک نوار چوب یا پلاستیک انتهای هر قسمت را به طور کامل ببندید. بستن انتهای هر قسمت از ورود باد و باران و گرد و خاک جلوگیری می‌کند.

وسایل برش ورق گالوانیزه سقفیمرحله چهارم:

در این مرحله از اجرای سقف با ورق گالوانیزه باید ورق ها را با پیچ محکم کنید. برای این کار از از پیچ های 10*5.2 سانتی متر استفاده کنید و از واشرهای پلی کربنات نیز کمک بگیرید. این کار باید در طول سقف و تا زمان کامل پوشانده شدن آن ادامه پیدا کند. ورق گالوانیزه بعدی را نیز به اندازه 5.5 سانتی متر بر روی ورق کناری آن اورلپ کنید. در صورتی که سقف شما در دو طرف شیب‌دار است باید این مراحل برای طرف دیگر آن نیز انجام پذیرد. لازم به ذکر است که باید یک کلاهک روی قسمت مشترک قرار گیرد.

ورق شیروانی سقفانتخاب جنس ورق شیروانی چگونه انجام می شود؟

انتخاب ورق شیروانی سقف باید بر اساس نوع نیاز شما انجام شود. جنس ورق شیروانی می‌تواند پی وی سی، فایبرگلاس و یا فلزی باشد. شما می توانید با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه و بودجه خود ورق کرکره مناسب را انتخاب کنید. هریک از این محصولات دارای مزایا و معایبی دارند که باید با توجه نیاز مشتری محصول مناسب انتخاب شود. شرکت بازرگانی پولاد انواع ورق شیروانی را در ابعاد مختلف و متناسب با نیاز مشتری عرضه می‌کند. برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق شیروانی و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

ورق کرکره فلزیبرای مثال یکی از مزایای ورق شیروانی  PVC شفاف بودن آن است. شفاف بودن این نوع ورق نمی‌تواند در طول روز از ورود نور به داخل جلوگیری کند. از معایب دیگر این نوع ورق  این است که نسبت ورق کرکره فلزی عمر و دوام کمتری دارد و وزش باد شدید می‌تواند آن را به آسلنی از بین ببرد.ورق شیروانی پی وی سی نسبت به ورق شیروانی فلزی قیمت کمتری دارد.

سقف عرشه فولادیورق های شیروانی فلزی از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین نوع ورق های شیروانی است. این محصول مقاومت بالایی دارد و اجرای سقف با ورق فلزی انتخابی هوشمندانه است. نوع فولادی و آلومینیوم ورق فلزی در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار است و در حدود 100 سال عمر می‌کند. ورق سیروانی فلزی در مقابل بارندگی و در برابر پوسیدگی دوام و مقاومت خوبی دارد می کند، دچار حریق نخواهد شد.ولی این نوع ورق در مواردی می‌تواند هزینه زیادی را نیز در بر داشته باشد.

اجرای ورق بر روی سقف عرشه فولادیمناسب ترین ورق برای سقف شیروانی کدام است؟

جنس ورق شیروانی می‌تواند پی وی سی، فایبرگلاس یا فلزی باشد. نوع این ورق ها باید بر اساس نوع نیاز و با توجه به شرایط جغرافیایی و بودجه‌ی شما انتخاب شود.

ورق های شیروانی نوع فلزی بسیار مقاوم و بادوام است. ورق فلزی فولادی و یا آلومینیوم در مقابل خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و می‌توانند در حدود ۱۰۰ سال عمر کنند.

چرا از ورق گالوانیزه استفاده می کنیم؟

ورق  گالوانیزه، فولادی است که به علت قرار گرفتن در حوضچه‌های روی مذاب، پوششی از فلز روی بر سطح خود دارد. این پوشش باعث می‌شود که این ورق فولادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد و حتی با از بین رفتن این روکش نیز دچار زنگ زدگی نخواهد شد. اجرای سقف با ورق گالوانیزه می‌تواند باعث افزایش عمر مفید سقف تا 30 سال شود. این ورق فولادی دارای وزن کم، تنوع رنگی قابل توجه و ظاهری زیبا است. ورق گالوانیزه کرکره در رنگ های سفید، قرمز، آبی، نارنجی، سبز، زرد و … در بازار موجود است. برای خرید ورق گالوانیزه و اطلاع از بروزترین قیمت ورق گالوانیزه می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سقف عرشه فولادی

در سقف عرشه فولادی از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود. ورق به کار رفته در سقف عرشه فولادی ورق گالوانیزه ذوزنقه ای شکل با ضخامت بین 0.8 تا 1 میلی متر است. عرض این ورق دو متراژ مشخص، 100 و 125 سانتی متر، دارد. این ورق های ذوزنقه ای شکل بر یکدیگر چفت شده و روی اسکلت قرار می‌گیرند. در سقف عرشه فولادی، بتن ، گل میخ و مش میلگرد نیز وجود دارد.

وزن کم و سبک بودن سقف عرشه فولادی، قیمت مناسب و اجرای آسان در کوتاه‌ترین زمان از مزایای این نوع سقف است. از سقف عرشه فولادی در سوله های ورزشی، کارخانه ها، سوله های صنعتی و انبارها استفاده می‌شود. این سقف در حصار و سر در حیاط منازل نیز کاربرد دارد.

اجرای ورق بر روی سقف عرشه فولادی چگونه است؟

برای اجرای ورق بر روی این سقف، ورق های گالوانیزه ذوزنقه باید پس از قرارگیری اسکلت و تیرآهن ها بر روی سقف قرار گیرند.سپس ورق ها با گل میخ ها محکم می‌شوند و شبکه‌ای از مش میلگرد بر روی آن قرار داده می‌شود. در انتهای کار نیز باید بتن ریزی انجام شود. بهتر است که پس از بتن ریزی، لبه های سقف نیز زده شود تا بعد از خشک شدن بتن، حالتی یکنواخت ایجاد شود.

 سقف شیروانی

در ابتدا باید به کمک کلاف های فلزی، چوبی و یا پروفیل، زیرساختی محکم برای سقف شیروانی آماده شود.  این زیر ساخت بسیار محکم و مقاوم است و باید از اتصالات آن نیز اطمینان حاصل کرد. تا بتوانند به اسکلت فلزی سازه اتصال یابند و در برابر شرایط مختلف جوی مقاومت کنند. برای عایق کردن سقف، بعد از کلاف یک لایه عایق مثل پشم شیشه ، پشم سنگ و… قرار می‌گیرد. برای این‌که سقف عایق صدا باشد باید نوعی چوب به نام او اس بی را بکار برد.

سپس از ورق های گالوانیزه کرکره ای به ضخامت 0.3 تا 1 سانتی متر و عرض 100 تا 125 سانتی متر استفاده می‌شود. درعرض ورق گالوانیزه استفاده شده در سقف شیروانی عرض مفید در نظر گرفته نشده است. طول ورق گالوانیزه سقف شیروانی با توجه به نیاز مشتری تعیین می‌شود. تنوع رنگ ورق گالوانیزه کرکره زیاد است و دست مشتری برای انتخاب باز است.

ورق گالوانیزه کرکره سقفی

در مناطق مرطوب با بارندگی شدید، هدایت آب باران در سقف های شیبدار مسئله‌ای مهم و چالش برانگیز است. ورق های کرکره سینوسی با شکل و فرمینگ خاص خود برای مناطق جغرافیایی با باد و باران زیاد، بسیار کاربردی هستند. طول ورق کرکره سینوسی با توجه به نیاز و سفارش مشتری تغییر می‌کند. و می توان آن را از طول 20 سانتی متر تا 12 متر سفارش داد. ضخامت ورق گالوانیزه کرکره سینوسی از سی صدم میلی متر تا یک میلی متر متغیر است. عرض ورق گالوانیزه کرکره سقفی در بازار به دو صورت 100 سانتی متر و 125 سانتی متر است. پرکاربردترین  ورق گالوانیزه سینوسی اگرچه بیشترین سایزی ضخامت 0.5 میلی متر و طول بین 2 تا 6 متر دارد.

تولیدکنندگان ورق گالوانیزه کرکره در کشور کدامند؟

از کارخانه‌های معتبر و مهم کشور که در زمینه تولید ورق های گالوانیزه کرکره فعالیت دارند می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، فجر کاشان، شهرکرد، تاراز چهارمحال و بختیاری، هفت الماس قزوین، اشتهارد، روی اندود ساوه و… اشاره کرد.

ویژگی های ورق گالوانیزه

  • داشتن قیمت مناسب
  • قابلیت نصب آسان
  • داشتن عمر مفید بالا
  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی نامساعد
  • کاهش داد مصرف سایر مصالح
  • کم کردن هزینه های اجرایی

جمع بندی

در این‌جا با نحوه اجرای سقف شیروانی فلزی با ورق گالوانیزه و سقف هایی را که با ورق گالوانیزه ساخته می‌شوند، آشنا شدید. برای خرید انواع ورق گالوانیزه و اطلاع از قیمت به روز ورق گالوانیزه می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان شرکت بازرگانی پولاد می‌توانند به تمام سوالات شما در مورد قیمت ورق رنگی، قیمت ورق گالوانیزه کرکره، قیمت ورق کرکره سینوسی، قیمت ورق گالوانیزه ذوزنقه و قیمت ورق شیروانی پاسخ دهند.

چرا از ورق گالوانیزه استفاده کنیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *