در بین انواع ورق های فولادی، ورق استیل بیشترین کاربرد و محبوبیت را دارد. مزایای زیاد ورق استیل و مناسب بودن قیمت و وزن ورق آن را برای استفاده در صنایع مختلف مناسب کرده‌است. ممکن است ورق استیل پس از مدتی کدر شود و براقیت خود را از دست بدهد، این مشکل رایج با چند راه حل ساده رفع می‌شود و می‌توانید دوباره از ورق استیل براق خود استفاده کنید. شرکت بازرگانی پولاد انواع ورق استیل را در ابعاد مختلف به صورت سفارشی عرضه می‌کند. برای اطلاع از قیمت ورق استیل و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. اگر می‌خواهید روش های براق کردن ورق استیل و راه های تمیز کردن آن را بیاموزید با ما همراه باشید.

کاربرد ورق استیل چیست؟

استیل در برابر خوردگی و زنگ زدن از مقاومت بالایی برخوردار است. به همین علت این آلیاژ در صنایع غذا و دارو کاربرد فراوانی دارد و در ساخت لوازم پزشکی یا ظروف آشپزخانه استفاده می‌شود. فولاد در مقابل گرما از مقاومت بالایی برخوردار است. استیل در برابر حرارت و گرما خم نمی‌شود، تاب برنمی دارد و رنگ آن نیز دوام بالایی دارد. استیل در ساخت انواع لوازم آشپزخانه، شیرآلات، سماور، نرده، کمد، لوازم دکوری، میز و صندلی، وسائل تزیینی و زیورآلات و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براق کردن استیل

چگونه ورق استیل را براق کنیم؟

تمیز و براق کردن ورق استیل به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که باید بر اساس نوع محصول، بهترین روش را استفاده کرد. بهترین روش های برق انداختن استیل عبارتند از:

آب گرم

آب گرم که در دسترس همه‌ی شما قرار دارد، یکی از بهترین مواد برای صیقل ظروف استیل و براق کردن آن‌ها است. شما می‌توانید با استفاده از آب گرم و دستمال حوله‌ای ظروف استیل خود را برق بیندازید. توجه کنید که ظروف چرب نباشند و بعد از شستشو نیز ظرف را با دستمال خشک کنید تا قطرات آب ظرف را لکه نکند.

ژل گریندینگ

برای براق انداختن ورق های استیل و کابین آسانسور می‌توان از ژل گریندینگ یا روغن سنباده استفاده کرد. ابتدا این ژل براق کننده را بر روی سطح ورق استیل قرار دهید سپس پارچه ای را به صورت دورانی بر روی آن بکشید تا تمیز شود. در نهایت با یک پارچه خشک و تمیز سطح استیل را پاک کنید.

غوطه وری

در روش غوطه وری باید قطعات استیل مورد نظر خود را در حوضچه مایع براق کننده قرار دهید تا در آن غوطه‌ور شود. پس از تمیز شدن ورق استیل، آن را از حوضچه بیرون آورید.

تمیز و براق کردن ظروف استیل

موادی که می‌توان به کمک آن‌ها ظروف استیل را برق انداخت، روغن زیتون، آبلیمو، جوش شیرین و آرد است. که می توان برای مورد استفاده قرار داد. برای براق شدن ظروف استیل با آرد باید سطح ظرف مورد نظر خود را به آرد آغشته کنید. سپس با کمک پارچه ای تمیز و خشک آرد را به صورت دورانی چرخشی بر روی سطح ظرف استیل بکشید تا جلا پیدا کند.  داده شود. سطح خارجی استیل مثل سطح خارجی کتری، سماور، هود آشپزخانه و… را می‌توان با مقداری الکل و دستمال نرم براق کرد.

روش براق کردن قاشق و چنگال استیل چیست؟

با یک پارچه‌ی حوله‌ای مرطوب و یک شوینده‌ی ملایم مثل مایع ظرفشویی قاشق، چنگال، کارد و لوازم استیل خود را پاک کنید. نباید اثری از گرد و غبار ، اثر انگشت ، چربی و… بر آن‌ها باشد. سپس باید کار پولیش کردن استیل را انجام دهید. بارای انجام این کار یک پارچه نانو را به روغن زیتون، روغن بچه و یا مایع شیشه پاک کن آغشته کنید و ظروف استیل خود را جلا دهید. در نهایت با یک حوله خشک سطح استیل را پاک کنید.

براق کردن سینک استیل

براق کردن قابلمه استیل

برای براق کردن قابلمه استیل آن را تمیز کنید و مطمئن شوید که ظرف شما کاملا خشک است. تا چهار سانتی‌متر از قابلمه را آب بریزید و آن را بر روی شعله اجاق قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس دو قاشق غذاخوری نمک و یا جوش شیرین را به آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید محلول شما نیم ساعت با شعله کم بجوشد. بعد از نیم ساعت قابلمه را خالی کنید و بگذارید سرد شود. حالا ترکیب خمیری آب و جوش شیرین را با دستمالی روی قسمت‌های کدر بکشید. در نهایت نیز مقداری روغن زیتون و آبلیمو را با دستمالی نرم روی سطح بزنید تا برق بیفتد.

چگونه سینک ظرفشویی را براق کنیم؟

برای براق کردن سینک ظرفشویی سینک دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را بر روی آن بپاشید. سپس با یک اسفنج مرطوب جوش شیرین را بر روی سطح استیل پخش کنید و بگذارید مواد روی سطح بماند. بعد از این مرحله سرکه سفید را روی سطح استیل اسپری کنید تا جوش شیرین کف کند و اجازه بدهید این ترکیب نیز حدود 10 دقیقه روی سینک بماند. در نهایت سینک را بشویید و خشک کنید. بهتر است پس از براق کردن ورق استیل سینک تا یک روز از سینک ظرفشویی استیل خود استفاده نکنید.

جمع بندی

در این مطلب روش های تمیز و براق کردن ظروف استیل و براق کردن ورق استیل را بررسی کردیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره رایگان با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. برای خرید ورق استیل اطلاع از قیمت به روز آن‌ها نیز می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت بازرگانی پولاد تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *