ورق گالوانیزه ذوزنقه شکل خاصی از ورق گالوانیزه است که در آن موج های مربعی شکلی در عرض ورق ایجاد می‌شود. این نوع ورق گالوانیزه با ورق کرکره سینوسی از نظر ظاهر، مقاومت فیزیکی و ابعاد تفاوت‌هایی دارد. طول و عرض ورق گالوانیزه ذوزنقه با توجه به سفارش مشتری انتخاب می‌شود چون در شکل‌دهی و فرمینگ ذوزنقه هیچ‌گونه محدودیت طولی وجود ندارد. این نوع ورق گالوانیزه در صنعت ساخت و ساز محبوبیت بسیاری دارد که در ادامه آن را به طور کامل معرفی می‌کنیم. شرکت بازرگانی پولاد ورق ذوزنقه ای را در طول و عرض دلخواه و مورد نیاز شما عرضه می‌کند. برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه ذوزنقه و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ورق های شیروانی به چند دسته تقسیم می شوند؟

ورق های شیروانی به دو دسته کلی و اصلی تقسیم می‌شوند:

  1. ورق شیروانی بدون رنگ گالوانیزه
  2. ورق شیروانی رنگی گالوانیزه

انواع شیوه های فرمینگ برای تولید ورق های شیروانی کدامند؟

شیوه های فرمینگ و شکل‌دهی مختلفی که برای تولید انواع ورق های شیروانی استفاده می‌شوند، عبارتند از:

  • ورق طرح سفال (پالرمو و ژنوا)
  • ورق کرکره سینوسی
  • ورق ذوزنقه
  • ورق شادولاین

ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست؟

ورق ذوزنقه یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نوع فرمینگ ورق است. این ورق ها با توجه به کاربرد و سفارش مشتری در ابعاد مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و به طور کلی ضخامت آن‌ها بین 30 صدم میلی‌متر تا 2 میلی‌متر تغییر می‌کند و عرض آن‌ها نیز در حدود 100 تا 125 سانتی‌متر است. با این حال در ابعاد مختلفی تولید می گردند. ورق گالوانیزه ذوزنقه رنگی فرمینگ پرکاربرد دیگری از این ورق است که با ابعاد مشابه در بازار به فروش می‌رسد.

برای تولید ورق ذوزنقه ای معمولا از ورق های گالوانیزه با عرض 100 و 125 سانتی‌متر استفاده می‌شود و زمان تولید نیز بین 2 تا 48 ساعت است. اگر برای شکل دهی ورق ذوزنقه از ورق گالوانیزه با عرض 125 سانتی متر استفاده شود، عرض محصول حدودا 108 سانتی متر و عرض مفید آن روی کار 88 سانتی متر خواهد بود.

ورق گالوانیزه

کاربرد ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست؟

  • در ساخت سقف‌های شیروانی، ویلا و سوله‌های صنعتی و ورزشی کاربرد دارد
  • در ساخت حصار دور زمین یا ساختمان به کار می‌رود.
  • در ساخت و ساز داخل ساختمان استفاده می‌شود.
  • این شکل دهی با نام دک (DEK) یا عرشه فولادی استفاده شده و در ساخت سقف ساختمان جای تیرچه سفال را گرفته‌است.
  • این ورق به عنوان ساندویچ پانل سقفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی با توجه به جنس ورق تغییر می‌کند.

خصوصیات ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست؟

  • ویژگی های خاص ورق ذوزنقه ای عبارتند از:
  • ظاهر زیبا و قیمت مناسب
  • قابلیت نصب سریع و آسان
  • داشتن وزنی سبک و ایمنی بالا در مقابل زلزله
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • یکپارچه بودن و عدم شکستگی

قیمت ورق گالوانیزه ذوزنقه

قیمت ورق گالوانیزه ذوزنقه رنگی با توجه به رنگ‌های متفاوت آن متغیر است. اگر یک رنگ بیشتر در بازار موجود باشد یا واردات آن بیشتر قیمت کاهش پیدا می‌کند. قیمت این ورق گالوانیزه  با قیمت ورق سینوسی و شادولاین تفاوتی ندارد. در حالت کلی برای تعیین قیمت ورق ذوزنقه ای باید اجرت خم و برش را به قیمت ورق گالوانیزه اضافه کنید.

ورق فولادی

ابعاد ورق گالوانیزه ذوزنقه

ابعاد این محصول با توجه سفارش مشتری و کاربرد آن تغییر می‌کند. به طور کلی این ورق با ضخامت های 18 صدم تا 70 صدم میلیمتر تولید و عرضه می‌شود. عرض این محصول نیز در دو اندازه 100 و 125 سانتی‌متر در بازار به فروش می‌رسد. طول این محصول نیز با توجه به سفارش مشتری می‌تواند تغییر کند.

فرآیند شکل دهی ورق

بیشترین فرایندهای شکل دهی و فرمینگ مورد استفاده در صنعت عبارتند از: خمش، کشیدگی و کشش عمیق. برای تولید محصول با شکل‌های پیچیده، معمولا بیش از یک فرایند برای تولید محصول نهایی مورد نیاز است. ورق های فولادی گالوانیزه گرم کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارند چون که در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند. ورق فولادی گالوانیزه در فرایندهای فرمینگ تغییر شکل زیادی می‌دهد پس میزان انعطاف پذیری پوشش و زیر لایه بسیار مهم است. اگر یک لایه آلیاژی ترد روی زیر لایه فولادی وجود داشته باشد می تواند شکل پذیری ورق را کاهش دهد.

خرید ورق گالوانیزه ذوزنقه

برای خرید ورق گالوانیزه و سایر محصولات فولادی باید دانش و اطلاعات کافی داشته باشید. برای خرید این محصول به سراغ آهن فروشی‌های معتبر مثل شرکت بازرگانی پولاد بروید و پیش از خرید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. فولاد مبارکه اصفهان بهترین و محبوب‌ترین نوع ورق ذوزنقه ای را تولید می‌کند. وزن ورق ذوزنقه ای را پس از خرید چک کنید و دقت کنید که رنگ ورق یکدست باشد و زدگی نداشته باشد. برای خرید لوله گالوانیزه و ورق گالوانیزه و اطلاع از قیمت به روز آن‌ها می‌توانید با کارشناسان شرکت بازرگانی پولاد در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *