دکوراسیون صنعتی یکی از خاص‌ترین سبک های دکوراسیون داخلی است. سبک صنعتی مورد توجه و استقبال افرادی با سلیقه‌ی خاص قرار می‌گیرد و طرفداران مخصوص به خود را دارد. در این سبک عناصر قدیمی و مدرن با یکدیگر ترکیب می‌شوند و دکوراسیونی خاص و منحصر به فرد را ایجاد می‌کند. در طراحی دکوراسیون صنعتی از انواع متریال خام بدون پرداخت و مصالحی مانند آلومینیوم، آهن، بتن، آجر، ورق استیل و … استفاده می‌شود.

رنگ در سبک دکوراسیون صنعتی

در این نوع دکوراسیون می‌توانید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، کابل‌های برق و لوله‌های تاسیسات را بدون پوشش و به صورت روکار ببینید. سبک صنعتی در کنار ظاهر سخت و خشن خود، پر از ظرافت و بسیار گرمابخش است. در ادامه با بازرگانی پولاد همراه باشید تا با سبک دکوراسیون صنعتی و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه سبک دکوراسیون صنعتی

دکوراسیون صنعتی چیست؟

اگر نمی‌توانید بین سبک مدرن و سبک‌های قدیمی یکی را انخاب کنید نگران نباشید چرا که دکوراسیون صنعتی تلفیقی از این دو سبک است. در دکوراسیون صنعتی می توان ترکیبی از وسایل مدرن و قدیمی را استفاده کرد و بهتر است بیشتر این وسایل جنس چوبی و فلزی داشته باشند. چیدن وسایل مناسب مطابق با اصول سبک صنعتی، فضایی مناسب و دلچسب را برای شما فراهم می‌کند. بهتر است توجه داشته باشید که نباید فضا را با وسایل غیرضروری و نامناسب پرکنید. چراکه در سبک صنعتی باید تنها از وسایل کاربردی و مورد نیاز استفاده کنید. پس از صرف هزینه‌ی اضافی و پر کردن فضا با انواع لوازم دکوری و تزئینی خودداری کنید.

رنگ در دکوراسیون صنعتی

در دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی از پلان باز استفاده می‌شود. و فضاهایی که به این سبک دکوراسیون می‌شوند اصولاً به صورت یکسره هستند و فضاها به ندرت جداسازی و تفکیک می‌شوند. جدا کردن و تفکیک فضا به نوع و کاربرد آن بستگی دارد ولی حتی خانه‌هایی که به روش صنعتی دکور می‌شوند هم کمتر فضای مجزا و دیوار یا جداکننده دارند.

سبک دکوراسیون صنعتی

رنگ‌های خنثی مثل سیاه، سفید، خاکستری و قهوه‌ای، پالت رنگی سبک دکوراسیون داخلی صنعتی را تشکیل می‌دهند. به طور کلی تناژ رنگ‌های استفاده شده باید سایه روشنی از رنگ های خنثی باشد. اگر به رنگ‌های شاد و گرم و روشن علاقه دارید، سبک صنعتی انتخاب مناسبی برای شما نیست.

همچنین بخوانید : کاربرد استیل در ساختمان سازی؛ استفاده استنلس استیل در صنعت ساختمان

مبلمان در سبک دکوراسیون صنعتی

اصول و ایده‌های طراحی سبک صنعتی به سبک مینیمالیست شبیه است، اما شما می‌توانید با استفاده از متریال‌های مختلف و ایده گرفتن از سبک روستیک، فضای دراماتیک و جذابی را ایجاد کنید. در طراحی سبک صنعتی مدرن باید به فرم، شکل ظاهری و کاربرد وسایلی که استفاده می‌کنید، توجه ویژه‌ای داشته باشید. سقف مهم‌ترین بخش‌های فضا در طراحی سبک صنعتی مدرن است. شما می‌توانید در سقف از تیغه‌های چوبی و داکت‌ها و لوله‌های روکار، استفاده کنید. این ویژگی سبک صنعتی را از سایر سبک ها متمایز می‌کند.

دکور صنعتی

دکوراسیون صنعتی برای چه مکان هایی مناسب است؟

همه چیز به روحیه و علاقه‌ی شما بستگی دارد. اگر به سبک صنعتی علاقه دارید می‌توانید در فضای اداری، تجاری و یا منزل خود از این سبک استفاده کنید و از فضایی که در آن کار یا زندگی می‌کنید لذت ببرید. این سبک می تواند در انبارها، کارخانه‌ها و فضاهای صنعتی بازسازی شده استفاده شود. آپارتمان‌هایی با سقف بلند (لافت)، فضاهای اداری و تجاری و آپارتمان های مدرن، مناسب ترین گزینه‌ها برای اجرای دکوراسیون صنعتی هستند.

طراحی دکوراسیون صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی بر کاربردی بودن فضا تمرکز دارد. به طوری که عناصر مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی صنعتی جنبه تزئینی ندارند و برای کاربرد خاصی بکار گرفته شده‌اند. سبک صنعتی برای کسانی که به ایجاد فضایی سرد و بی روح علاقه دارند مناسب است. استفاده از فلزات مختلف مثل آلومینیوم یا ورق استیل 304 از دلایل اصلی ایجاد این حس و انرژی در این سبک است.

دکوراسیون داخلی صنعتی

تاریخچه سبک دکوراسیون صنعتی

می توان گفت که ریشه سبک دکوراسیون صنعتی به اوایل قرن بیستم برمی‌گردد. اتمام انقلاب صنعتی دوم، با تعطیلی کارخانه‌های اروپای غربی و انتقال محل تولید محصولات به کشورهایی با نیروی کار ارزان‌تر همراه شد. در نتیجه ساختمان‌های این کارخانجات متروکه شدند. سال ها بعد با بزرگ‌تر شدن شهرها و افزایش جمعیت، این کارخانه های متروکه به فضای سکونت و مناطق مسکونی تبدیل شدند. از آن زمان استفاده از سبک دکوراسیون صنعتی رایج شد.

طراحی داخلی صنعتی

انقلاب صنعتی رشد و پیشرفتی سریع و غیرقابل کنترل را در همه زمینه‌ها ایجاد کرد و اثر این تغییرات همچنان احساس می‌شود. بخش دکوراسیون نیز از تاثیرات انقلاب صنعتی بی‌بهره نماند. می‌توان گفت که دکوراسیون صنعتی فرزند انقلاب صنعتی است. در این سبک هر آن‌چه که در گذشته در مقابل دید قرار نمی‌گرفت و پنهان می‌شد در معرض نمایش گذاشته شده و دکوراتیو شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید : ورق استیل دکوراتیو چیست؟ کاربرد و انواع ورق دکوراتیو طرحدار

طراحی صنعتی

ویژگی های سبک دکوراسیون صنعتی

دکوراسیون صنعتی، ذهن بیینده را به زمانی در گذشته برای مثال دوره‌ی انقلاب صنعتی می‌برد. در بیشتر فضا، لوازم و وسایل قدیمی یا ساخته شده به سبک وینتج، به چشم می‌خورد. ورود به خانه‌هایی با این دکوراسیون می‌تواند به نوعی سفر در زمان باشد و شما را به حداقل شصت سال گذشته ببرد. در ادامه ویژگی‌ها و مشخصات سبک صنعتی را بررسی می‌کنیم:

نورپردازی در دکوراسیون صنعتی

استفاده از مصالح ساختمانی به شکل دکوراتیو

در سبک دکوراسیون صنعتی از مصالح پرکاربردی مانند آجر، بتن، چوب و فلز که به طور گسترده استفاده می‌شود. استفاده از آجر و بتن بدون هیچ‌گونه پوششی در دکور صنعتی مرسوم است. برای مثال می‌توان برای کف از بتن پولیش شده و برای دیوار از آجر استفاده کرد. لوله، تیغه چوبی و داکت روکار نیز از ویژگی‌های مهم طراحی سبک صنعتی است.

دکوراسیون صنعتی چیست

استفاده از ایده های کاربردی و خلاقانه طراحی صنعتی، اصول طراحی کلاسیک را به چالش می‌کشد. از طرفی می‌توان گفت که طراحی فضای سبک صنعتی مدرن باعث حذف هزینه‌هایی مثل توکار کردن لوله‌ها می‌شود و به شما کمک می‌کند هزینه نهایی را کاهش دهید.  شما با استفاده از این سبک می‌توانید تاریخچه ساخت خانه و ساختمان را نیز حفظ کنید.

اتصالات در دکوراسیون صنعتی

استفاده از سطوح فلزی و چوبی در کنار یکدیگر در سبک دکوراسیون صنعتی جذابیت زیادی به فضا می‌بخشد. شما می‌توانید از فلز و پنل‌های چوبی در سقف، راه پله و پنجره ها استفاده کنید. الوارها یا پارکت‌های چوبی در کف خانه هایی که به سبک صنعتی دکور شده اند، نیز کاربرد دارد. چوب و فلز در اثاثیه منزل نیز در این سبک نقش اساسی دارند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه صنعتی

صندلی‌های استیل، میز چوبی، پیشخوان فلزی آشپزخانه، هود و کابینت استنلس استیل و لوسترهای فلزی از نمونه‌های استفاده از وسایل دکوراسیون سبک صنعتی است. استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در آشپزخانه‌ی منرل می‌تواند انتخاب مدرن و جذابی برای شما باشد.دکوراسیون آشپزخانه صنعتی نیز به گونه‌ای است که ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن باشد. در طراحی این آشپزخانه ها از آجر، فلز، تیرچه های بدون روکش، چوب طبیعی و کانترهای یکپارچه استفاده می‌شود.

فرنیچر در سبک دکور صنعتی

انتخاب رنگ های خنثی و طبیعی

انتخاب رنگ از نکات مهم و تعیین کننده در انواع سبک های طراحی به شمار می‌رود. بیش‌تر رنگ‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون صنعتی، رنگ‌های خنثی و طبیعی هستند. رنگ‌های روشن و شاد در این سبک دکوراسیون کاربردی ندارند. با استفاده از مصالح مختلفی مانند چوب، فلز و آجر، می‌توانید رنگ‌های طبیعی را به سادگی به فضای داخلی خود وارد کنید و به جلوه‌ی صنعتی دست پیدا کنید. رنگ‌های مشکی، قهوه ای و خرمایی، خاکستری و سفید در کنار یکدیگر یک ترکیب زیبا و فوق العاده در دکوراسیون صنعتی ایجاد می‌کنند.

لوله در دکوراسیون صنعتی

استفاده از فلز و تاسیسات روکار در طراحی سبک صنعتی فضایی سرد و بی‌روح را ایجاد خواهد کرد. شما می‌توانید با کمک گرفتن از برخی رنگ‌های گرم موجود در پالت رنگی این سبک، کمی گرما و روح به فضای خود ببخشید. توجه کنید که رنگ اصلی فضا باید از رنگ‌های سرد و خنثی انتخاب شود.

منابع نور در دکوراسیون صنعتی

مبلمان و لوازم دکوراسیون صنعتی

مبلمان و لوازم دکوری این سبک باید حال و هوای فضای صنعتی قرن بیست را به یاد بیاورند. ولی باعث ایجاد هرج و مرج و شلوغی در فضای خانه نشوند. اگر اتصالات و لوله‌ی روکار و یا دیوار و کفپوش صنعتی ندارید. می‌توانید به کمک مبلمان و لوازم تزئینی مناسب این سبک، یک دکوراسیون صنعتی زیبا داشته باشید. توجه کنید که کاربردی بودن اولین فاکتور در انتخاب مبلمان در این سبک است. پس که کارایی وسایلی که تهیه می‌کنید را در نظر بگیرید و از افراط و تجمل پرهیز کنید.

مبلمان سبک صنعتی

در دکوراسیون صنعتی می توانید بخشی از مبلمان و لوازم دکوری را از بین وسایل قدیمی و وینتج انتخاب کنید. یا لوازمی را تهیه کنید که حس قدیمی و وینتج و در عین حال صنعتی را منتقل می‌کنند. استفاده از وسایل چوبی و فلزی باید بخش بزرگی از مبلمان شما باشد. در بین وسایل دکوراسیون صنعتی را، دمی‌توانید از تابلوهای نقاشی و یا قاب عکس مناسب برای تزئین دیوار استفاده کنید.

گیاه دکوراسیون صنعتی

شما میتوانید از گیاهان نیز برای ایجاد حس گرما و سر زندگی در محیط دکوراسیون صنعتی کمک بگیرید. گل‌هایی از خانواده کاکتوس‌ها برای این سبک مناسب هستند. شما می‌توانید از انواع گیاهان جان سخت و مقاوم به شرایط نامناسب آب و هوایی نیز استفاده کنید. توجه کنید که در فضایی با دکوراسیون صنعتی به فکر استفاده از تعداد زیاد گیاهان نباشید.

منابع روشنایی در دکوراسیون صنعتی

نوع نورپردازی در دکوراسیون صنعتی

انتخاب روش نورپردازی و انتخاب وسایل روشنایی مناسب، از چالش‌های بزرگ طراحی دکوراسیون صنعتی است. آباژورهای پایه دار و لوسترهای چوبی و فلزی انتخاب‌های مناسب هستند. شما می‌توانید از آباژورها، لوسترها و آویزهای قدیمی و وینتج نیز استفاده کنید.

جمع بندی

طراحی دکوراسیون صنعتی یکی از متفاوت ترین و جسورانه ترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی معاصر است. محبوبیت این سبک در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است. فضای طراحی شده به سبک صنعتی هیچ چیزی برای تصور کردن باقی نمی‌گذارد. چرا که در این فضا زیرساخت‌ به طور کامل نمایان هستند و به خوبی دیده می‌شوند.

کفپوش دکوراسیون صنعتی

بازرگانی پولاد انواع فلز موزد نیاز برای طراحی سبک صنعتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای خرید و اطلاع از قیمت ورق استیل 430، ورق استیل 304 و ورق سیاه و سایر مقاطع فلزی به سایت ما مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره‌ی رایگان می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. نظر شما درباره طراحی صنعتی یا Industrial چیست؟نظر خود را با یه اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *