ورق یکی از انواع مقاطع فولادی است که با پایه‌ها و اشکال متنوع تهیه می‌شود. ورق فولادی در انواع صنایع از جمله ساخت و ساز و عمران کاربرد فراوان دارد. ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک از ورق های فولادی موجود در بازار هستند که دامنه کاربرد گسترده‌ای دارند. شباهت این دو نوع ورق فولادی سوال‌های زیادی را به وجو می‌آورد. برای مثال این که ورق گالوانیزه برای چه محیط‌هایی مناسب است و در چه شرایطی باید از آلوزینک یا گالوالوم استفاده کرد؟ در ادامه شما را با این دو ورق فولادی آشنا می‌کنیم و به خصوصیات هر محصول اشاره‌ای خواهیم کرد. شرکت بازرگانی پولاد انواع ورق فولادی را در ابعاد مختلف و متناسب با نیاز مشتری عرضه می‌کند. برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق آلوزینک و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ورق آلوزینک چیست ؟

ورق آلوزینک یکی از انواع ورق های فولادی است که معمولا برای پوشش سقف استفاده می‌شود. ورق آلوزینک با ورق گالوانیزه شباهت‌های بسیار زیادی دارد و به همین علت این دو محصول همیشه مورد مقایسه قرار می‌گیرند. پوشش ورق آلوزینک عناصر زیر را شامل می‌شود:

  • آلومینیوم – ۵۵ درصد
  • سیلیکون – 1 درصد
  • روی –  43 درصد

تفاوت ورق آلوزینک و ورق گالوانیزه چیست؟

تفاوت آلوزینک و گالوانیزه فقط در روکشی است که آن‌ها را پوشش داده‌است. روکش ورق گالوانیزه، روی خالص یا ترکیبی از آهن و روی است اما پوشش ورق آلوزینک ترکیبی از آلومینیوم و روی است.

شباهت ورق آلوزینک و ورق گالوانیزه چیست؟

شباهت آلوزینک و گالوانیزه این است که هر دو بر پایه فولاد هستند و از ورق فولادی تشکیل شده‌اند. ضخامت و عرض این دو ورق نیز یکسان است. پوشش این ورق‌های فولادی، آن‌ها را در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی مقاوم می‌کند. این  ورق ها در جاهای مرطوب استفاده می‌شوند و در سردخانه‌ها، پوشش سقف، حفاظ دیوار و … کاربرد دارند.

تولید ورق آلوزینک رنگی به چه صورت است؟

ورق آلوزینک به شکل خام و بدون رنگ اولیه در بازار داخلی تهیه می‌شود. سپس در کوره تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرد و رنگ مورد نظر بر روی صفحه قرار می‌گیرد. این ورق ها از چین و کره جنوبی نیز وارد می‌شوند.

ورق گالوانیزه

ویژگی های ورق آلوزینک

ورق آلوزینک در برابر رطوبت و اکسایش مقاومت است و  اگر سطح آن خراش بردارد، زنگ زدگی اتفاق نمی‌افتد. این ورق سبک و انعطاف پذیر است و قابلیت استفاده در محیط‌های اسیدی را نیز دارد. این محصول عمری طولانی دارد که، را به ورق محبوب در میان متقاضیان تبدیل نموده است و بر همین اساس اصولا در دیوارها و سقف یا ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اسم های مختلف ورق آلوزینک چیست؟

ورق فولادی آلوزینک (Aluzink) با نام های مختلفی مثل گالوالوم (Galvalume) و زینکالیوم (Zincalume) در بازار شناخته می‌شود.

ابعاد استاندارد ورق زینکالیوم چیست؟

ضخامت این ورق از 0.4 میلی‌متر به بالا است و با عرض یک و نیم سانتی‌متر و اندازه طول سفارشی تولید می‌شود. فرآیند تولید این نوع ورق درست مثل ورق گالوانیزه است.

مزایای ورق آلوزینک چیست؟

عمر مفید ورق آلوزینک از ورق گالوانیزه بیشتر است و در برابر فرسایش نیز مقاومت بیشتری دارد. وزن مناسب و انعطاف پذیری خوب این ورق نیز آن را برای استفاده در سقف مناسب می‌کند.

کاربرد ورق گالوالوم چیست؟

  • صنایع تهویه هوا
  • ساخت انواع اگزوز، منابع آب ذخیره و آبگرمکن
  • اتصالات و پروفیل درب و پنجره
  • ساخت انواع تابلوهای راهنمایی رانندگی و تابلو برق
  • کابینت سازی و یخچال سازی
  • پوشش کف کانکس

پانل سقفی آلوزینک چیست؟

ساندویچ پانل ها یک هسته‌ی عایق دارند که این هسته عایق در انتها محدود به دو لایه ورق فلزی از جنس آلوزینک  است. ساندویچ پنل سقفی آلوزینک (Aluzink ceiling panel) با فوم عایق خود تحمل فشار مکانیکی بالا را دارد و در برابر خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

فروش ورق آلوزینک

در این‌جا با ورق گالوالوم و ورق گالوانیزه آشنا شدید. همانطور که گفتیم ورق آلوزینک در صنایع مختلف کاربرد بسیاری دارد و در انواع رنگی و بدون رنگ در ابعاد دلخواه تولید و عرضه می‌شود. برای خرید ورق گالوالوم و اطلاع از بروزترین قیمت ورق آلوزینک می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان شرکت بازرگانی پولاد می‌توانند به تمام سوالات شما در مورد ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و کاربرد آن‌ها پاسخ دهند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *